تازه های نشر

 *****************  

 

 *****************  

 

 *****************  

 

 ***************** 

 

 

***************** 

***************** 

 

***************** 

 

*****************

******************

******************

******************

*******************

******************

******************

******************

 



سخنرانی دکتر صالحی امیری در همایش ملی گفتمان اعتدال (دانشگاه ایلام)

دکتر سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی گفتمان اعتدال در دانشگاه ایلام اظهار کرد: در شرایط کنونی گفتمان اعتدال به مثابه چتری است که همه گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گفتمان اعتدال رویکرد جناحی، حزبی و بخشی نیست بلکه فرا گفتمانی است که همه گفتمان‌ها را می‌توان در آن فهرست کرد، تاکید کرد: گفتمان اعتدال متعلق به هیچ فردی نیست و هیچ کس حق مصادره آن را ندارد و همه گروه‌ها می‌توانند در این گفتمان حضور داشته باشند.

صالحی امیری افزود: تامین منافع ملی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای گفتمان اعتدال است که در حال به بار نشستن است و برجام دستاورد کوچکی از روند هم افزایی ایران با دنیاست که باعث تغییرات بسیار زیادی در آینده خواهد شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: امروز تصویر جهانیان نسبت به ایران تغییر کرده و این مهم‌تر از برجام است و شکاف آمریکا و اسرائیل پس از مذاکره ایران با کشورهای غربی شکل گرفته که این دستاورد بزرگی برای ملت ایران است.

وی گفت: جهانیان در مقابل دیپلماسی ایران زانو زدند بدون اینکه ما از خطوط قرمز مورد نظر رهبر معظم انقلاب عبور کنیم.

صالحی امیری بیان کرد: ایجاد ثبات و آرامش در کشور، به رسمیت شناختن تنوع و گوناگونی دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها، حقانیت رای مردم، پذیرش اصل مذاکره، اثبات حقانیتی به نام ایران به عنوان محور تحولات منطقه از دستاوردهای گفتمان اعتدال است.

دکتر صالحی امیری اضافه کرد: اعتدال بر کرسی باور‌ها حرکت می‌کند و نه باید‌ها و باور‌ها نیز در مسیر انعطاف و اقناع شکل می‌گیرند؛ گفتمان اعتدال آرامش آفرین است و به دنبال ایجاد تنش و نگرانی نیست.

 

صالحی امیری افزود: اعتدال یک فضیلت است و انسان‌های اعتدال گرا، فضیلت طلب هستند و اعتدال باید به عنوان یک فضیلت دائمی در تمامی عرصه‌های فردی و اجتماعی دنبال شود.

وی ادامه داد: اعتدال یک ضرورت عقلانی است که ملت خسته از تنش‌ها و انتقام جویی‌ها برای رسیدن به ثبات و آرامش و حرکت به سمت قله‌های توسعه به آن نیاز داشت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: خاستگاه اعتدال درونی و فطری است و اکسیر نجات بخشی است که همه انسان‌ها می‌توانند با توسل به آن مسیر زندگی خود را در آرامش طی کنند.

صالحی امیری یادآور شد: اعتدال یکی از عناصر اصلی برای ارتقا سرمایه اجتماعی است تا به تداوم انسجام، همگرایی ملی و همدلی و همزبانی در جامعه منجر شود زیرا سرمایه اجتماعی نیروی محرکه اصلی به سمت پیشرفت و توسعه سیاسی است.

وی اظهار کرد: ارتقای سرمایه اجتماعی نیازمند اعتماد، مشارکت و رضایت اجتماعی است و بقا گفتمان اعتدال نیازمند این است که به موضوع سرمایه اجتماعی معطوف شویم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: پیروزی گفتمان اعتدال با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق خواهد شد و تمامی کسانیکه به گفتمان اعتدال باور دارند باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

صالحی امیری تاکید کرد: دولت متعلق به جناح و گروه خاصی نیست و به دنبال اجماع و انسجام و وحدت ملی و جمع شدن تمامی نیرو‌ها زیر پرچم انقلاب اسلامی است.

نخستین همایش ملی گفتمان اعتدال با حضور مسئولان کشوری و استانی روز چهارشنبه در دانشگاه ایلام آغاز به کار کرد.

دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و محمدرضا مروارید استاندار ایلام مهمانان ویژه این همایش ملی هستند.

این همایش در پنج محور اعتدال و نظام سیاسی، مبانی مفهومی و فلسفی اعتدال، اعتدال و نظام فرهنگی، اعتدال و نظام اجتماعی و اعتدال و نظام اقتصادی با حضور اندیشمندان، محققان و پژوهشگران سراسر کشور به مدت یک روز برگزار می‌شود.

 

1387 - 1390 © تمامی حقـوق این سـایت متعلق به وب سایت فرهنگ ایران می باشد .
انتخاب رنگ قالب : آبی قرمز سبز با پس زمینه

ورود یا عضویت

ورود